3. ročník 2013

1. DEN

V Nové Sedlici na východě Slovenska dnes měli rušno. Odstartovalo tam 122 závodníků ze sedmi států, kteří mají před sebou 1625 km napříč Slovenskem a Českem. Závodníci budou v následujících dnech čelit nástrahám přírody, bojovat s vlastní psychikou a samotou...

2. DEN

Vzhledem k pozdějšímu startu pokračovalo hodně závodníků nonstop. Ti nejrychlejší bikeři urazili 311 km, koloběžkář 200 a běžci mají v nohách 74 – 134 kilometrů. První noc na trase byla ve znamení dvou brodů, kde některým sahala voda po kolena...

3. DEN

Nyní je opět nádherné slunečné dopoledne, jsme na Králově Studni za Krížnou, nejvyšším bodě závodu, píšeme zprávy, zpracováváme fotky, koordinujeme operační jednotky a čekáme na první závodníky...

4. DEN

Hlavní čelo závodu již překročilo slovensko-české hranice. Nejrychlejší bikeři se nachází na území Moravy, mají v nohách již 650 km a směřují do Františkova v Jeseníkách, kde tým organizátorů v čele s Janem Kopkou staví druhé kontrolní stanoviště...

5. DEN

Zahájení provozu na CP 2 bylo i přes počáteční obavy úspěšné a první závodník, Jan Tyxa, přijel v 18:40 čerstvě postaveným obloukem s logy sponzorů za cvakání fotoaparátů, jak se na průkopníka letošní trasy sluší...

6. DEN

Již od rána nám na CP 2/Finish 500 odjíždí a přijíždí závodníci a i ti, kteří oznamovali odjezd kolem sedmé, se nechali strhnout děním a vyrazili, jak to šlo. Přijelo nám dalších čtrnáct závodníků a všichni mají v plánu pokračovat dál. ..

7. DEN

V dopoledních hodinách jsme se na CP2 dočkali první ženy v polovině trati. Stejně jako v loňském roce jí byla nezastavitelná Vlaďka Vozáková. Vítala nás spokojeným úsměvem, dala si tradiční kávu a cigaretu a po dvou hodinách se vydala opět na trať. Jelikož pověst „úplně obyčejné ženské“ Vlaďku předchází, mužští závodníci z ní mají veliký respekt a neustále hlídají její pozici...

8. DEN

Ve 21:15 přijíždí na CP 3 v klidu 1. závodník Honza Tyxa. Honza je hrozně v pohodě, na nic si nestěžuje, nic neřeší a prostě šlape a užívá si to. Kolo má železné, úplně obyčejné a dokonce bez odpružené vidle. Všichni žasnou, jak nic neveze. Žádný baťůžek, žádný nosič, jen malá brašnička na rámu...

9. DEN

Závodník č. 57 Honza Tyxa se již nezadržitelně blíží do cíle. Nachází se za Kraslicemi. V tuto chvíli mu podle posledních zpráv zbývá 30 km do cíle ve Skalné u Chebu. Na trase ho čeká ještě několik kopců...

10. DEN

Ještě za ranní mlhy a chladného počasí dorazil s číslem 110 István Rudolf chodec. Rudolf je v pohodě a veselý chlapík bez známek únavy, i když poslední noc vůbec nespal. Jeho další plán je pokračovat dál do Skalné, až se zde vyspí a načerpá další energii...

11. DEN

Včera v noci po uzávěrce se nám v cílové chalupě povaloval Jirka Beyk, snažil se nám něco vyprávět a mezi slovy občas pospával. Jirka vypadá opravdu unaveně a vyčerpaně. I on se snažil poslední noc jet a potvrdil nám vše, co tu vyprávěli předchozí závodníci...

12. DEN

Na CP3 panuje pohodová, klidná atmosféra. S přibývajícím časem přijíždí čím dál méně závodníků. Všichni, kteří doposavad projeli, byli plni nesčetných zážitků a dojmů...

13. DEN

Včera nám skončil den posledním příjezdem ve 23:20 a nový začínal prvním příjezdem v 0:20, další ve 2:50, a tak jsme úplně plynule přešli do dneška bez nějakého odpočinku. Nicméně chalupa se otřásala dost výrazným spánkem...

14. DEN

Včera v noci jsme se nakonec dočkali Petra Šifty, který se potýkal posledních 35 kiláků s pomalým defektem. Pro něho byl závod daleko těžší než pro ostatní. Už na startu měl nefunkční speciální řazení, nikde to na Slovensku nedokázal opravit a proto si dojel vlakem do Ostravy pro jiné kolo...

15. DEN

Kluci, kteří přijeli včera, večeřeli ještě v euforii guláš pana domácího, popíjeli pivo a slivovici, chrlili ze sebe zážitky a vůbec nechtěli jít spát. Takže do postele jsme se opět dostali až kolem druhé a ani trochu nezužitkovali k vyspání noc potenciálně bez příjezdů...

16. DEN

Dnes od rána netrpělivě čekáme na prvního koloběžkáře, i když víme, že by měl přijet až navečer. Jarda Jisl ale překvapil a přijel už ve 14 hodin. Přijíždí v pohodě a v euforii. Radost, že to dal, je z něj vidět na kilometr. Zážitky z trasy by nám nejradši řekl hned všechny najednou...

17. DEN

K dnešnímu dni ukončila oficiálně svou činnost CP3 v Jizerských horách. Za nás dobrovolníky bych moc rád poděkoval všem závodníkům za jejich velmi bohaté, zajímavé zážitky a zároveň vyjádřil velký obdiv nad jejich výkony. Ten patří všem, kteří se postavili na start!

18. DEN

Dnes mi začal den příjezdem Adama a Martina ráno v 6:50. Než jsem stačil vyběhnout ven, kluci padli na zem, hodili přes sebe spacák a spali. Ani nezabouchali na dveře. Oba jeli celou noc. Takový nasazení jsem tady ke konci pelotonu nečekal. Do odpoledne přijeli po sobě ještě dva Tomášové...

19.DEN

Tady vzadu jezdí týpci, kteří mají 1000 mil postavený trochu jinak a kdykoli vás něčím překvapí. Třeba Honza Vlasák, když včera večer dojížděl, tak ho fotím a volám na něj, ať to vezme těsně kolem sloupku...

20. DEN

Dnes jsme čekali pouze dva jezdce. Nechci psát poslední, neboť tenhle závod nemá poražených, ale pouze vítěze. Takže poslední vítězové jsou tady. Oba dva jsou ale Vítězové s velkým V. Oba dva jsou srdcaři...