DEN 34 - 1.8.
F2000 Třebeň
Po trochu lepším dni opět prudké přeháňky, občas bouřka.
Dopoledne jedu naproti 2042 Petru Janigovi udělat pár fotek.
Potkávám se s ním u Vysokého kamene. Neoplývá nějak euforií, že mě vidí. Vždycky, když ho fotím a jede kolem mě, něco si potichu žbrblá. V cíli jsem se ho pak ptal, co si to žbrblal. – Nedozvěděl jsem se to 😊.
Po chvíli, co jsem jel s ním, jsem vypadal úplně stejně zabahněný jako on. Cesty opravdu podmáčené a bahnité. V cíli vysvitlo sluníčko, takže aspoň dojezd byl optimistický. O 18 minut se vešel pod 33 dní.
I u Petra proběhla trojkombinace Kofola-Bernard-bramborák. Poprvé hned pod obloukem, další v našem zázemí.
Chci slyšet veselou historku. – „Žádnou nemám, jen ty smutný. Déšť, déšť, déšť. Vlastně to trvá od Trenčína, co jsem přejel do Česka. Zmoknul jsem i čtyřikrát denně. Jel jsem mokrej, šel jsem spát mokrej, vstával jsem mokrej.“ Ale už se u toho usmívá. Vlastně se usmívá od chvíle, kdy projel cílem a zastavil u nás. Věděl, že je to za ním, že už žádný bláto.
Ani kolo nechce umýt, chce ho ukázat doma tak, jak je a cpe ho do auta zablácený.
Peter vlastně musel dojet 2000. Přijel sem ze Slovenska na start autem a zaparkoval ho za bramborárnu. Tak přece si pro něj pak nepojede vlakem.
Až po Trenčín na zpáteční cestě se potkával s Uli. Tam ještě spolu seděli za brodem v hospodě. Vyjel o trochu dřív, že ho dožene. Ale už se nepotkali a Uli má teď den ztrátu. Prý se muselo něco stát, protože Uli byla rychlejší než on. Takže od Trenčína 1 100 km se nepotkal už s žádným mílařem.
Vezl si sebou i vařič a byl rád. Teplý polívky ho aspoň trochu zahřáli, když nebylo kde se schovat do tepla.
Řešil i odřený zadek od mokré vložky v kraťasech.
Měl sice horské kolo, ale na něm gravelové berany. Příště si vezme zase rovné.
V životě nikdy nic neztratil, při Mílích ale bundu a čelovku.
Peter má za sebou ještě 2 závodníky. I když dojel v závěru, má několik prvenství. Zhubnul 15 kilo, což je asi letošní rekord. Možná díky tomu, že vlastně odhodil 15-ti kilový „ruksak“, ujel Uli. To odlehčení už musí být v kopcích znát. Kdyby Uli naopak odhodila ten 12-ti kilový, co opravdu veze celou dobu na zádech, měl by problém Peter.
A další: Peter je první finisher v srpnu!!! 😊
Jinak Peter je ostřílený mílař. Má odjeté 1000 mil sever i jih a to v obou směrech. A teď 2000. I když na trase nevypadal šťastně, už nyní se těší znova na 2000. Trochu posmutněl, když jsem mu prozradil, že až za 4 roky. Tak aspoň přemlouval, aby si mohl koupit startovné už teď. To rychle zapomněl, jaký to bylo!!! 😊
Jinak se v bramborárně zastavil nás pozdravit též mnohonásobný mílař a letošní PĚTISTOVKAŘ Pavel Frýdl.
I on byl přihlášený na 2000 mil, dojel v dobré kondici do F500 v Jevišovce. Dokonce chtěl hned pokračovat. Neudělal to. A najednou se po chvíli sebral a odjel domů. Neví proč, neví, co se stalo s hlavou. Prostě se mu dál nechtělo.
Peter bužíruje bramboráky, nabízíme i Pavlovi. Dělám si legraci, že ale dostane jen čtvrtku bramboráku, když dojel čtvrtinu dvoutisícovky.
Sedíme s klukama a je legrace. Samozřejmě se příběhy a hlášky točí kolem Mílí.
Jak někdo, kdo končil taky v F500 hrozně touží po tom černým za 2000. – A někdo mu odpověděl, tak to bílý neper a budeš mít taky černý.
Jiný zas hodně krát dojel jen do F500, což je pouze půlka. Jeho sen byl dojet to celé. Tento rok se mu konečně podařilo dostat se až do F1000. Ale posteskl si, že letos je to opět jen půlka! Tak zas nic😊.
I když se klukům od nás nechtělo, Pavel navečer sedl na kolo a vyrazil domů směr Sokolov. Peter do auta směr Slovensko.
Zítra čekáme 2. hrdinku letošní dvoutisícovky Uli. V tuhle chvíli jí zbývá přesně 100 km.
Stále ale jede (je 21:33) a před ní nejvyšší hora Krušek Klínovec.
Na druhé straně Česko-Slovenska to má 50 kilometrů do cíle jižan Tomáš Kleňha (75 let), který nocuje před zákazem a brzo ráno vyrazí pokořit 1000 mil. Navečer jsem s ním telefonoval, dnes dal stovku, ale brody objížděl, což ho zdrželo. Tomáš vypadá v dobré kondici a na východě Slovenska je na rozdíl od Česka výborné počasí. Takže už by ho nemělo nic zastavit.
Přejeme oběma šťastné dokončení a posíláme hodně sil i dvoutisíckářovi Martinovi Zemanovi, který je nyní mimo trasu. Ovšem nepodařilo se mi s ním spojit, takže důvod nevíme.
Honza Kopka, F2000 Třebeň (+Pavel)