DEN 20 - 18.7.

F1000 Nová Sedlica

Celou noc hustý déšť a ani ráno se to nelepší. Přesto v 7:30 si pod obloukem zapisuje svůj odjezdový čas na další pouť a útrapy odhodlaný Martin Zeman. Opravdu vyrazil dál! Podmínky díky neustále deštivému počasí jsou těžké, touha po dalším dobrodružství a dojet celých 2000 mil (3 271 km) je ale silnější. Neví, jestli ho nebude mrzet, že se vydal dál. To, co ví je, že by ho pak mrzelo, že se dál nevydal a skončil tu.

V 16:00 přijíždí ve velmi dobré náladě Jiří Rumler doprovázený vlastní dronem. Veze si ho sebou a točí si  zajímavé pasáže.

Nejhorší pro něj byly vedra. Deště mu až tak pocitově nevadily, jen to bláto po nich bylo hodně špatný. Jinak jih se mu letos líbil, je stavěný jinak než sever a pochvaloval si historická místa, kudy to vede.

Jirkovi je 67 let. A jede po sedmé. To znamená, že už má letos jisté černé triko legenda 1000miles. Poprvé jel, když dostal start od manželky k 60-tinám – asi dost zlobil😊! Tenkrát to dojel jen do půlky F500. Pak se vrátil, aby to dal celý. Při každém jeho startu dojel vždy do nějakého cíle, buď 500 nebo 1 000. Byl původně plavec a vlastně v životě nevzdal nikdy nic. Jen jednou ho diskvalifikovali, a to, když mu na obrátce spadly plavky a doplaval nahatej. No, pak se rozpomněl, že prý ještě jednou, když si dal před startem tatarák a poblil se při závodě. Ten pak museli zastavit a čistit bazén 😊.

A co ho vede jezdit Míle stále dokola? Je to obrovské intenzivní dobrodružství, vidí krásnou přírodu, kam by se normálně nedostal, má mezi Mílaři už plno kamarádů a těší se i na známá místa, ke kterým si vybudoval vztah. Zastavil se například v Ochtiné u faráře, kde před časem nocoval s jinými Mílaři. Nikdy ho nezapomene pozdravit, když projíždí. A znova si s ním prošel kostel s krásnými frezkami. A navíc Míle jsou pro něj velká motivace k celoročnímu pohybu. Teď si myslí, že to je naposled. Já ale nevěřím.

Sedí s námi v cíli, pije pivo a rozhoduje se, jestli jet dál. Zatím není rozhodnutý, ale moc to na pokračování nevypadá. Dal si i slivovičku, pak druhé pivo. Odvaha vyrazit na další tisícovku narůstá. Tak ráno uvidíme.

Než odešel, ptal se umělé insteligence na naší trasu 2000 miles. Odpověď: 5. nejdešlí závod světa, co se týče převýšení ku vzdálenosti, tak první.

Jirka se ubytoval v penzionu, aby nabral síly, a my se vsázeli, zda bude pokračovat nebo skončí. Všichni jsme tipovali, že vyrazí dál. Není to ale sázka, když všichni říkáme to samé. Měním to na to, že tu skončí, i když si přeju, abych prohrál. Bohužel, vyhrál jsem. Jirka ráno odjíždí na vlak ☹.

PS: výhoda těch vepředu či vzadu je ten, že dojezdy jsou řidší a máme čas věnovat se jim a zpovídat je více. Ti vepředu nemají ale čas na nás, takže tam vlastně nic moc. Ti vzadu ale čas už moc neřeší, tak se od nich dozvídáme víc.

V centru dojezdů už je větší hustota, tak tam nemáme čas naopak moc my, takže těm se zpětně omlouváme, že o nich tolik nereferujeme.

Honza Kopka

Z F1000 z nejvýchodnější dědiny SK, Nová Sedlica