VYBAVENÍ

KOLO, PLÁŠTĚ A SEDLO

Na Míle jezdí zkušení bikeři, ale také hobíci, kteří chtějí začít //zažít// dobrodružství. Oba tábory by měli věnovat velkou pozornost výběru správného kola, plášťů a sedlu. Trasa je extrémně dlouhá, extrémně náročná a každý rok příroda připraví překvapení v podobě nepředvídatelného počasí.

Jaké si vzít na Míle kolo? Je lepší hardtail nebo full? Jaké zvolit pláště? Rychlý design na cesty nebo raději traktory do terénu? Bezdušáky nebo duše? A co sedlo? Na jakém sedle vydržíte 15 hodin denně?

NAVIGACE A TRASA

Navigace je pro závodníka zcela klíčová a měl by jejímu výběru věnovat velkou pozornost. Má k tomu dva důvody: a) //1)// jedině navigace ukazuje závodníkovi správnou cestu, b) //2)// navigace zaznamenává projetou trasu a //její// data z navigace slouží jako důkaz obsolvování celého závodu.

Existují případy, že //kdy// si závodníci omylem smazali trasu nebo, že si omylem smazali záznam své jízdy nebo, že jim navigace přestala fungovat. Ve všech případech to znamená konec závodu a to je pro závodníka a i pro pořadatele skutečná tragédie.

BRAŠNY A BATOHY

S bikepackingovými závody se v posledních letech roztrhl pytel a na trhu se objevily desítky výrobců brašen na kolo, batohů, camel bagů a nejrůznějších kapsiček a brašen pro cyklistiku.

Určitě doporučujeme i tomuto tématu věnovat pozornost.

SPANÍ

Taktika přespávání patří mezi tajné zbraně každého Mílaře. Závodníci se dělí //přibližně//zhruba na tři skupiny. //Na// ty kteří v noci nespí a jedou, ty kteří zásadně bivakují a za každého počasí spí venku a //na// ty kteří využívají přístřěší penzionů, které po cestě potkají.

//Tak či tak// V každém případě mezi povinné výbavy //vybavení// na Mílích patří spacák, karimatka a rescu folie a jejich správnému výběru je třeba věnovat //velkou//dobrou pozornost.

SVĚTLO A ELEKTRONIKA

I když jsou Míle pro mnoho Mílařů příležitostí se odstřihnout od vymožeností //dnešního//tohoto světa, tak se žádný závodník neobejde bez celé řady kabelů, zdrojů, světel, baterií a další eletroniky, jako je třeba power banka. Možná je pro mnohé překvapením, že hmotnost všech těchto elementů dohromady představuje významnou váhu//. Je// a je dobré si výběr komponent pečlivě promyslet s ohledem na strategii závodu.

 

OBLEČENÍ A BOTY

Míle se jedou v létě a nabízí se laciná úvaha, že k tomu stačí jeden dres a v noci se to nějak překlepe. Není to pravda. Trasa vede přes hory, kde teploty klesají k deseti stupňům //i pod/. Když se k tomu přidá déšť a mlha,tak jsme pod deseti a tady přestává //veškerá//zábava a závod se mění v boj o přežití //, jelikož teploty klesají pod deset stupňů//. Podobně jsou na tom boty. Je třeba vzít v úvahu, že na Mílích je běžné, že závodník kolo tlačí a tak nachodí desítky kilometrů - což sportovní cyklista z principu nedělá //a boty dostávají pěkně zabrat//.

Nejeden závodník Míle nedojel, protože podcenil výběr oblečení nebo se mu po cestě rozpadly boty.

JÍDLO, PITÍ A VÝŽIVA

V této oblasti je někdy těžké radit, obecně platí jíst a pít to, na co je člověk zvyklý. Na Mílích je důležité nepodcenit množství tekutin a stravu bohatou na tuky a cukry. Každodenní výdej energie v poměru s doplňováním se stává neúměrným a závodníci tak sáhnou po stravě, kterou by normálně nejedli. A že jsou to neuvěřitelné kombinace...od suchých rohlíků, přes tlačenky, sádlo se škvarky, po pivo, energy drinky a jídlo posbírané na trase. //Závodníci se stravují v restauracích nebo penzionech na trase, po nákupu v obchodech, na CP a nakonec z vlastních zásob jako jsou nutri tyčinky, magnesium nebo sušená masa//