mail závodníkům - Info o CP

Níže najdete pár informací, které by vás měly zajímat. Především ohledně organizace startu a jednotlivých CP. Dále, abychom eliminovali množství mailů, zároveň přinášíme nějaké informace ohledně trackerů. Zmíníme i povinnou výbavu, na kterou jsou nyní taky nějaké dotazy.

Příští týden (pravděpodobně v sobotu) dostanete mailem soubor s oficiální trasou závodu, informace o omezeních a zákazech apod. V úterý před závodem pak poslední pokyny a informace.

Pozor pokyny se týkají severní i jižní trasy. Vždy je však v textu zdůrazněno které.

Zázemí a CP:

Na trase závodu je celkem 5 bodů, které jsou jediné oficiálně organizované pořadateli. Start, cíl a 3x check point. Pozor, toto se výrazně liší pro severní a jižní trasu.

Start je v obci Hranice u Aše. Je plánován na neděli 4. 7. v 15:00 hod z náměstí pro obě trasy závodu současně! Doporučujeme si řešit a dohledat dopravu na start s předstihem. Nejjednodušší je se dopravit do Aše, odtud je to pak 10 km do obce Hranice. Případně do Chebu a přesun cca 35 km. Z průzkumu, který jsme dělali ve formuláři z minulého týdne plyne, že zhruba polovina účastníků (cca 150) dorazí na start až v neděli, tak s tím prosím počítejte a nenechávejte věci na poslední chvíli…

Před závodem je potřeba se odprezentovat. (tzn. podepsat prohlášení, vyzvednout startovní číslo, tracker, rolničky, zvážit se, vyfotit apod.) To bude možné od soboty od cca 17 hod. V neděli pak od 9 hod, nejzazší termín je 2 hodiny před startem čili 13:00!

Na startu je možnost přespat v tělocvičně v noci ze soboty na neděli. Jedná se o nouzové hromadné spaní v sokolovně, nicméně možnost je. Bude to za drobný poplatek 50 Kč (platba u prezentace).

V rámci Sokolovny je pak „restaurace“, kde je možné občerstvení a nějaká strava. Běžně se zde nevaří, ale domluvili jsme se, že bude k dispozici grilované maso či párky a pizza (stejně jako před rokem). Pro ubytované pak bude možnost si zakoupit snídani.

POZOR: pro závodníky jižní trasy bude probíhat v neděli od 9:00 nahrávání trasy do navigace. Připravíme trasy ve formátu stejném jako na severu ve dvou verzích - plnohodnotnou se všemi zákazy a body na trase a „ořezanou“ jen na trasu bez dalších věci pro mapy.cz apod. V příštím týdnu i vám všem zašleme trasu sever, abyste si mohli  otestovat formát a funknčnost navigace apod.

V neděli před druhou hodinou se začneme scházet pod obloukem, kde proběhne rozprava se závodníky, nějaké oficiality a podepisování se na podpisovou tabuli… V 15:00 společně vystartujeme. Obě trasy vedou společně na nejzápadnější bod trojmezí a následně se rozdělí a dál až do Sedlice vede každá „po svém“.

CP - SEVER

Na CP1 narazíte uprostřed lesů Jizerských hor v místě, kde se nachází prazvláštní oáza s jezírkem a lesáckou chatou, která poskytne pořadatelům zázemí.

Bude zde možnost přespat ve stanech, které budou postaveny v okolí chaty, k dispozici bude Bernard v alko i nealko variantě, nealko nápoje a cisterna s pitnou vodou. K hygieně poslouží přilehlý rybník. Na CP1 bude sloužit k dobíjení trackerů generátor.

Díky firmě GLOBUS bude CP1 zásobeno i potravinami (slané a sladké pečivo, sádlo, uzenina, ovoce a zelenina).

Provoz CP1 bude 6. – 10. 7.

Na CP1 si lze zaslat balíček, který obsahuje baterie. Balíček vám na CP dovezeme ze startu, kde jej odevzdáte do připravené krabice. Velikost balíčku je max 20x20x20 cm a musí být viditelně označen startovním číslem a nápisem „CP1 + číslo závodníka“. Jakýkoli jiný obsah než baterie v balíčku bude penalizován či povede k diskvalifikaci!

CP2, které je uprostřed trasy a slouží zároveň jako cíl trasy 500mil, bude naopak opět luxusní, protože bude v prostředí X-Parku Františkov v Jeseníkách. Zde bude možnost přespat v noclehárně (bývalé stodole) na karimatce, bude k dispozici sprcha a je zde restaurace s „běžným“ provozem od rána do večera (cca do 22hod).

CP2 bude soužit jako dobíjecí bod pro trackery!

Provoz CP2 bude 7. - 14. 7.

Na CP2 si lze poslat balík s náhradním oblečením, jídlem, popř. náhradními díly na kolo. Tento balík je potřeba zaslat poštou na adresu X-Park, Františkov 124, 788 23 Jindřichov. Krabici označte zpáteční adresou a viditelným nápisem „1000miles jméno, příjmení, startovní číslo“. Lze na místě při průjezdu nechat i balík na odeslání zpět domů, tento je ale potřeba si připravit, zabalit, opatřit adresou a zanechat na místě se 150Kč a předat pořadatelům. Balíky budou rozeslány po skončení závodu, tzn. v posledním červencovém týdnu zásilkovou službou PPL prostřednictvím patnera závodu Bajkavarna.cz.

CP3 je už tradičně na břehu Váhu u obce Opatová. Je to nehostinné místo připomínající poušť, tedy pokud bude vládnout nadále suché počasí. Pokud hodně zaprší, naopak tam může být „veselo“… K dispozici zde bude několik stanů pro přespání, občerstvení v podobě piva Bernard a sortimentu nealko nápojů. Hygienu zajistí řeka Váh, ačkoli umytí přijedete už na CP, bezprostředně před ním totiž řeku musíte přebrodit. Elektřinu zajistí agregát, především kvůli nabíjení trackerů…

Provoz CP3 bude 9. – 16. 7.

Na CP3 si lze poslat balíček s bateriemi, balíček však nesmí obsahovat nic jiného a jeho rozměr může být max. 20x20x20cm. Tento balíček odevzdejte na startu při prezentaci pořadatelům, musí být viditelně označen startovním číslem a nápisem „CP3 + číslo závodníka“. Jakýkoli jiný obsah než baterie v balíčku bude penalizován či povede k diskvalifikaci!

CP - JIH

nová jižní trasa, jak bylo avizováno, bude do poslední chvíle tajná, včetně informací o tom, zda, případně kde a v jakém rozsahu budou CP. Jisté jsou dvě věci - na jihu nebude možnost si zaslat balíček a nebude možnost skončit v půlce (respektive nebude možnost stát se finisherem 500 mil).

Na jižní trase ale budou tři průjezdní body, kde budeme zaznamenávat časy a pořadí pro vyhodnocení na situace závodu na webu závodu (podobně jako na severu „průjezdy CP“).

Lze ale využít pravidlo, které dovoluje si poslat cokoli například na poštu po trase, či využít husté sítě výdejních míst Zásilkovny apod. POZOR - toto lze pouze dopředu před závodem závodníkem samotným, nelze si nechat cokoli poslat v průběhu závodu od rodiny či kamarádů!

Cíl 1000miles

Cíl je pro obě trasy v obci Nová Sedlica, nejvýchodnější obci na Slovensku. Tato obec je na dohled do Ukrajiny a Polska a má velmi charakteristickou atmosféru podhorské vesnice. Zázemí cíle je v duchu Mílí, moc toho nečekejte. Dostanete pivo či nealko, umýt se lze v horském potoku. Ve vesnici je restaurace s penzionem a dva obchody.

Bude zde možnost přespat venku ve stanu, jednáme i o tom, abychom měli k dispozici sál místní sokolovny. Nicméně obecně platí, že zázemí zde je pro závodníky (i pořadatele) velmi „mílařské“.

Jelikož se letos jede trasa 2020 mil a pro některé účastníky bude Sedlica teprve polovina závodu, bude možnost zde strávit nějaký čas a následně pokračovat v závodu (i proto řešíme možnost spaní v sokolovně - závodníci pokračující v závodu budou mít přednost).

Lze si samozřejmě zaslat i balíček do cíle, konkrétně na adresu Nová Sedlica 23, 067 68 Zboj, Slovenská Republika.  Krabici označte zpáteční adresou a viditelným nápisem „1000miles jméno, příjmení, startovní číslo“. Zahraniční účastníci (mimo Čechů a Slováků) mohou tento balík odevzdat na startu pořadatelům a do cíle vám jej přepravíme. Závodníci na 2020 mil můžou mít v balíčku (podobně jako na CP2) cokoli. Ale obecně prosíme, respektujme provoz místního obecního úřadu, který tuto službu pro nás zajišťuje a posílejte „rozumně velké balíčky“.

Doprava z cíle je také trochu dobrodružná. Přímý vlak jezdí z Humenného do Prahy jednou denně, do Humenného se pak musíte dostat prostřednictvím autobusu, který ze Sedlice jezdí celkem pravidelně, ale občas je problém, pokud se nashromáždí více Mílařů, kteří chtějí naložit do busu kola. Nicméně vždycky to nějak dopadlo, snad to půjde i letos. K nejbližšímu vlaku je to z cíle cca 50 km přes jeden kopec…

Cíl 2020 miles

po odjezdu z Nové Sedlice již nečekejte žádné zázemí, následující záchytný bod je až cíl, který bude v obci Třebeň v místní bramborárně, kde máme k dispozici luxusní zázemí. Zde bude možnost přespat, vysprchovat se apod. Protože vůbec netušíme kolik z vás dorazí a v jakých časech, zatím nespecifikujeme dobu trvání cíle 2020 mil.

Kdo chce, může nechat na startu balíček do cíle 2020 mil. Nutno označit jménem, startovním číslem a „cíl 2020mil“.

Dobrovolníci

Na všech těchto místech vás budou očekávat milí a usměvaví dobrovolníci, kteří vám splní první i poslední vaše přání! Jejich identifikátorem bude tradiční červené tričko, tentokrát z dílny firmy LAWI

Mimo oficiální Check pointy pak můžete ve stejných tričkách narazit na někoho z týmů fotografů a kameramanů. Budou mít jediný úkol – najít a zaznamenat vaše utrpení, bolest a emoce! Můžou se objevit kdykoli a kdekoli, tak buďte ve střehu, a hlavně k nim buďte shovívaví.

Samozřejmě je, jak známo, na trase mnoho různých checkpointů neoficiálních. Toto jsou místa, která nejsou pořadateli závodu nijak organizována a zabezpečena a ani nejsou vyznačena na trase závodu. Jedná se pouze o vlastní aktivitu příznivců akce.

Krátce z pravidel:

Každý checkpoint bude mít limit doby fungování. Nestihnutí limitu není důvod pro účastníky k odstoupení ze závodu. Pouze zde závodník již nikoho nezastihne, nemůže počítat s žádnou podporou. Může ale pokračovat v závodu dál podle daných pravidel. Pokud je již checkpoint mimo provoz, je povinen účastník odtud odeslat organizátorovi SMS s oznámením, že míjí CP, udání polohy, zda pokračuje v závodě a stručnou zprávou o svém stavu.

Na každém CP bude arch, kde je nutné zapsat příjezd a odjezd každého závodníka. Je jeho povinností dohlédnout na správnost zápisu, popřípadě zapsat se sám, pokud na CP přijede v noci, nebo z jakéhokoli důvodu na CP nezastihne obsluhu, a to i za předpokladu, že se na CP neplánuje zdržet a chce ihned pokračovat v závodu (v takovém případě uvede stejný čas příjezdu a odjezdu).

Pokud z jakéhokoli důvodu dojde ke zrušení či změně polohy CP (obvykle vliv extrémního počasí), budeme o tomto závodníky informovat prostřednictvím SMS. V takovém případě oznámí závodník prostřednictvím SMS svou polohu v momentě průjezdu CP a pokračuje v závodu.

Povinná výbava

pro jistotu připomínáme, že každý závodník musí mít při sobě po celou dobu závodu povinnou výbavu, jež je specifikována na webu v pravidlech závodu. Možná se některým lidem zdá zbytečná, ale vychází z podobných závodů ve světě, kde mnohým zachránila život. Jelikož došlo k zpřesnění některých položek, raději toto připomínáme. Na startu i v průběhu závodu opět proběhne namátková kontrola  a bylo by škoda skončit závod dřív, než začne…
PS: na dotazy některých - nebudeme měřit rozměr zrcátka či provazu a řešit centimetry, ale jde o to, že všechny položky musí být plně funkční a nebudeme tolerovat minimalismus některých jedinců z minulosti, jejíchž povinná výbava se vešla do dlaně ruky!

Trackery

i letos obdrží každý závodník na startu závodu tracker, který musí mít po celou dobu závodu při sobě a udržovat ho nabitý. Využijeme stejnou technologii, jako v předchozích letech a totiž od firmy ONI system. Tyto trackery mají několik výhod a nevýhod, ale v poměru užitná hodnota, spolehlivost a cena jsme zatím nic lepšího neobjevili. 

Trackery mají rozměr 86 x 51 x 30 mm a váhu 165 g. Jejich výhodou je nulová údržba a starost. Můžete ho umístit kdekoli, klidně na dno batohu a měl by fungovat. Výdrž baterie je dle vašeho pohybu kolem 3 až 4 dnů, čili stačí dobíjení na CP na severní trase. Závodníci na jižní trase obdrží na startu nabíječku a pokyny k nabíjení. Tracker se nabíjí prostřednictvím bezdrátové technologie, stačí položit tracker na malinkou destičku, do které se zapojí klasická micro USB nabíječka. Tu vám buď půjčíme, nebo můžete využít vlastní. Nabíjení je možné i z powerbanky i za jízdy (musí se tracker na destičku připevnit např. páskou apod.). Informaci o stavu baterie, respektive nutnosti nabíjet zjistíte v  aplikaci viz níže. Pokud nemáte zaplacené sledování trackerů, budeme vám toto zasílat prostřednictvím SMS.

Kdo projevil zájem, dostane během příštího týdne přihlašovací údaje pro sledování polohy vlastního trackeru. Ta se aktualizuje na mapě každých 10 min (pokud trackem má v daný moment GSM signál).  Na jedny přihlašovací údaje může tracker sledovat i více uživatelů (například více členů rodiny, kamarádi). Využít lze jak webové rozhraní, tak mobilní aplikaci (vše upřesníme).