21.+22. DEN - 22.7.2020

Bylo to krásné a bylo toho dost!

Už nám ty dny trochu splývají, tak to vezmeme trochu hopem 🙂 Zatímco v devatenáctém a dvacátém dnu dorazilo po jednom mílaři, na začátku dne jedenadvacátého jsme měli velkou úrodu, jenže se to všechno vlezlo do tří minut! A navíc to byli poslední mohykáni, kteří byli v dohledu finiše, čili mimochodem visel proklatě nízko i růžový dres pro posledního finishera na trase 1000 mil. Ten je teď pomyslně v držení Petra Horsáka, ale vše má v rukou dvojice Richard Štěpánek a Petr Kutschka… Ale podrobněji:

Začněme počasím – stálo za prd! Sluníčka v cíli dnes bylo pomálu, zato se odpoledne zatáhlo a místy až hrozivé mraky občas doprovázely z dálky hromy. Sedlice však leží v údolí obklopena vysokými kopci, což většinou bouřku buď pěkně zesílí a ta se motá mezi kopci nad údolím, nebo jí zastaví a vyprší se za nimi či na hřebeni. Dnes to byl naštěstí ten druhý případ a tak z toho černa všude kolem pršelo tak půl hodinky, ale žádné drama se nekonalo. Ale i tak pěkně mokré máme všechno, ideální stav před balením…

No a na trase dnes zuřil lítý boj mezi soupeři, kteří i sobě vůbec nevěděli. Z trackerů i SMS jsme věděli, že už dost dlouho jede pospolu skupinka tří závodníků ve složení Veronika Gondžalová, Franta Buchta a Jirka Rumler. Jejich postup byl trvale kolem 80 km denně a z toho jsme předpokládali, že by mohli do cíle dorazit v sobotu večer či neděli dopoledne. Včera ale popojeli statečně a bylo celkem jasné, že sobota bude dosažitelná. Nicméně to vypadalo, že čím jsou blíž, tím víc zpomalují. Buď už toho měli vážně dost, nebo se jim nechtělo do cíle. Těžko odhadovat… 🙂 Do toho se nám ale přimotal třetí chodec v pořadí Petr Horsák. Tomu se bohužel vybil tracker už v pátek ráno, naštěstí je Petr dost aktivní na Facebooku, takže jsme měli hrubé povědomí o jeho poloze. Ráno jsme ho poprosili, aby se během dne občas ozval kde je. No a začínalo to být napínavé. Nejdřív jsme jednoznačně čekali, že tři bajkeři tady musí být dřív, ale poslední terénní úsek si opravdu užívali a najednou byl Petr dobrou hodinu před nimi. Hlásil nám, že je v Uliči, odkud je to 12 km mírného stoupání po silnici do cíle a měl docela slušný náskok. Tak jsme vyhlíželi a vyhlíželi a nakonec se pod obloukem před půl osmou objevili Veronika, Jirka a Franta. Ale uprostřed objímání se mezi ně elegantně vklínil Petr a bylo to kompletní. Petr se totiž v poslední vesnici stavil na jedno předfinišové a když vyšel z hospody, uviděl projíždějící trojici, kterou už samozřejmě neměl šanci dohnat. Takže svůj boj, o kterém ani netušil prohrál o tři minuty!

Veronika a Jirka nejsou žádnými nováčky, oba už mají žluté triko z minulého roku. Letos si ale závod náležitě vychutnali a mluvili o skvělé dovolené! Jirka si loňský čas nepatrně pohoršil, Veronika byla o den rychlejší. Vliv mělo nové vybavení a dobrý trenink hlavně v technických úsecích, které jsou její slabinou, ale jak sama říká, ještě má obrovské rezervy! Nicméně nás trochu překvapilo, že si oba uměli představit se vydat na cestu zpět a jediným zádrhele by prý byl čas, který by to zabralo. Ale uvidíme příští rok 🙂 Jirka ještě poznamenal, že letos to pro něj bylo mnohem dobrodružnější, protože díky Veronice a Fandovi spali téměř výhradně venku, zatímco loni často volil penziony. A to je prý úplně jiná disciplína, jedině venku jsou to ty pravé Míle…

Veronika se tak stala teprve druhou ženou, která letošní extrémně náročný ročník dokončila a vzhledem k tomu, že žádná jiná z deseti na startu už na trati není, budou tak s Petrou jen dvě dámy ve žlutém na Afterparty!

Franta Buchta je naopak nováčkem. Mezi řečí od kolegů vyplynulo, že je to velmi obětavý parťák a přesto, že by měl na mnohem lepší výsledek, mnohdy neváhal, vyjel na kopec, seběhl zpět a nabízel pomoc kamarádům. Každopádně vypadal, že si závod náramně užil a i on zářil štěstím 🙂

Petr Horsák byl na startu potřetí. V předchozích dvou případech dorazil do poloviny, respektive ani ne tam, ale z velké části (aspoň to tvrdí :-)) za to mohla práce, která nedovolila víc času trávit touto kratochvílí. Letos už to šlo a tak se mu konečně podařilo dorazit do cíle. Zatím ze všech chodců ušel největší vzdálenost a to je prostě hrozně znát. Jednak to samozřejmě déle trvá a hlavně se násobí únava, takže plánování je v této disciplíně velmi důležité. Navíc často spal v penzionech. A bohužel když nějaký hezký uviděl třeba už v sedm večer, většinou neodolal a to pak v cíli chybí…
Každopádně v cíli prohlásil, že příští rok asi vyzkouší pasivní dovolenou, že to prý taky není špatné. Ale uvidíme, takových hrdinů, co pak škemrali na Afterparty, kdo by jim půjčil peníze už bylo… 😉

Za pár hodin to bude tři týdny od startu 10. ročníku 1000miles Adventure a my máme v cíli 44 finisherů, což je druhé nejmenší číslo v poměru k počtu startujících v historii! Horší byl jen rok 2012, kdy se ze západu na východ jelo vůbec poprvé. Pro zajímavost, loni jsme měli v tuto chvíli v cíli 91 závodníků.
Na druhou stranu finisherů 500 mil letos je 76, což je naopak suverénně nejvíc v historii! Dosud to bylo 53.

Na trase závodu máme ještě dva borce, oba jdou pěšky a jsou na úrovní cca 1000 km od startu. Čili malou násobilkou to do cíle mají minimálně 12 dnů, takže cíl se na čas zavírá a když budou kluci hodní, tak se pro ně vrátíme začátkem srpna 🙂

V nejbližších dnech pak očekávejte bližší informace k Afterparty. Ty jsme si nechávali až budou všichni v cíli, ale jelikož se zdá, že Richard s Petrem půjdou rovnou tam, tak na ně čekat nebudeme 🙂

SMS od závodníků

93 Richard Štěpánek (1017.01 km, 19:42:47): P9M9E9 dnes nám pěkně přitopili

19 Petr Kutschka (987.92 km, 19:51:17): P9M9E8 Kyzlirov Dekuji Jarkovi a jeho partnerce do Kristanovic za vcerejsi ubytovani.

58 Jiří Rumler (1669.64 km, 20:24:32): P7M7E7 CIL, posledni den nezklamal, dest, blato, vedro. Zvladl jsem to i diky Veronicd a Fandovi skveli partaci s kterymi jsem jel od CP2 a i diky vam vsem co jste me sledovali a podporovali. Velke diky vam vsem.

87 František Buchta (1669.64 km, 20:17:54): P9M9E7 moc moc moc děkuji všem,co mi fandili a podporovali mě zprávami nebo myšlenkami. Díky mílím jsem poznal,že je pořád hodně hodných lidi!

145 Veronika Gondžalová (1669.64 km, 20:19:35): P5M9E7 finish 1000miles, jupiii. Diky partaci! Jiri a Franta, super chlapi! Velky respekt vsem, co dorazili do cile. Pro me to byla velmi dlouha a intenzivni dovolena, nadherne utrpeni, nadherne zazitky… Proste 1000miles!

124 Petr Horsák (1668.63 km, 20:40:01): 799 P9M9E9 jsme v cili. Asi mam posledni moznost povzbudit Risu s Petou, chlapi vydrzte, budem vas sledovat a drzet palce!!!