Závod samotný obnáší velké množství organizačních činností a s tím spojený tým lidí. Někteří jsou součástí pořadatelského týmu a mají jasně dané úkoly na trase i za počítačem, tyto ale potřebujeme během závodu doplnit o dobrovolníky. Možností, jak se zapojit je několik, podrobněji popsány jsou níže.

Odměnou je kromě dobrého pocitu z odvedené práce pro hezkou akci i možnost přednostního přihlášení na následující ročník závodu, které bude probíhat na Afterparty v září.

Konkrétní činnosti:

Start závodu

  • závod startuje v obci Hranice na západě Čech v neděli 5. 7. v 15:00. Organizovat tam vše potřebné začneme ale už v sobotu během dne, přičemž to ale obnáší připravit prezentaci v místní sokolovně, rozvěsit bannery apod. Největší frmol pak bude až v neděli po poledni, protože většina závodníků samozřejmě přijede na poslední chvíli.
    Zároveň kolem poledne začneme stavět startovní koridor, oblouk apod.

Čili, pokud plánujete výpomoc na startu, příjezd je dobrovolný, ale nejpozději v neděli dopoledne, aby to mělo nějaký smysl.

  • Po startu závodu bude potřeba vše uklidit a sbalit do auta, což zabere cca 2hod času. Fotografové a televizní štáby se uberou po trase závodu po vlastní ose dle speciálních pokynů.

Check pointy

  • Obecně jde na check pointech o péči o závodníky. Jedná se o průjezdní bod, kde je připraveno větší či menší zázemí, obvykle se dá přespat, najíst, nabít instrumenty apod. Váš úkol je závodníka zapsat, postarat se o jeho potřeby (= podat pivo) apod. Zároveň máte za úkol fotit dění na a kolem CP, napsat nějakou denní zprávu z fungování a starat se o dobrou náladu J

 

  • CP1 je situované v hloubi Jizerských hor poblíž Raspenavy. Předpoklad je, že první závodník by tady mohl být v extrémním případě v úterý 7. 7. ráno, proto bude zřejmě nezbytné budovat CP už v pondělí odpoledne.
    Budování obnáší stavbu stanů, rozmístění bannerů, kopání latríny apod. Provoz CP pak bude nejpozději do 12. 7. (pokud extrémně špatné počasí natolik nezbrzdí závod, že by se účastníci trousili déle).
    Co se týká zázemí, tak je zde k dispozici dřevěný srub, kde je několik postelí, jinak je potřeba mít stan. Není zde elektřina (pro fotografy a počítače zajistíme centrálu). K nejbližšímu obchodu je to pak odhadem 2-3 km, k místu se dá přijet autem. Dobrodružství zajištěno! J
    Dá se předpokládat, že zde bude docela frmol, především čtvrtek a pátek (podle počasí).
  • CP1 Jizerky – provoz 7. – 12. 7., sraz 6. 7. odpoledne (čas upřesníme)
  • CP2 je situované do Františkova v Jeseníkách do místního střediska X-park. Zde je veškeré zázemí, restaurace a pro některé dobrovolníky možnost ubytování v posteli (kdo bude chtít dobrodružství, spaní je venku ve stanu či na terase)
    Když to dobře pojede, první závodník zde může být ve středu večer, čili stavba bude probíhat ve středu odpoledne. Zde bude větší zázemí i pro závodníky, mnozí zde budou končit svůj závod. Je k dispozici sprcha, restaurace, dokonce pračka. Probíhá i vyčítání trasy z GPS do počítače apod.
  • CP2 Františkov – provoz 8. – 15. 7., sraz 8. 7. odpoledne (čas upřesníme)
  • CP3 + 4 je pak umístěno na břehu Váhu poblíž Trenčína. Je to zajímavé a naprosto pusté místo, kde není nic! J Musíme doufat, že nebudou zásadně velké deště, pak hrozí, že nebude ani CP! Spaní je ve stanech (doporučuju vzít vlastní, erární necháme pro závodníky). Do obchodu je to cca 2 km, jako zdroj elektřiny bude sloužit elektrocentrála. Vzhledem ke směru závodu zde nebude letos velký frmol, ale o to bude provoz CP delší. První závodník by zde mohl být v sobotu dopoledne, proto stavba v pátek odpoledne.
  • Podle vývoje závodu a zájmu o trasu 2020 mil bude tento check point možná sloužit i pro tuto trasu (je to možná jediné místo, kde se trasy potkají). Aktuálně nelze předvídat vývoj, toto budeme řešit operativně. Pokud byste měli chuť zde čekat na tyto blázny, napište do poznámky ve formuláři
  • CP3 + 4 Trenčín – provoz 10. – 18. 7. (eventuelně déle) , stavba 10. 7. ráno (upřesníme)

 

  • CP5 v rámci speciální trasy na 2020 mil, která se jede v rámci X. ročníku závodu zvažujeme vybudovat CP5, které by zřejmě bylo umístěno na úrovni České Kanady, Novohradských hor, Lipenska, nebo okolí. Toto ještě nemáme dořešeno, pokud byste věděli o vhodném místě, nebo tam měli nějaké vazby, budeme rádi za návrhy….
  • CP5 v provozu předběžně 15. 7. – ??

Cíl závodu

  • Cíl je tradičně v Nové Sedlici na východě Slovenska. Pokud by někdo chtěl dorazit pomáhat i tam, je možnost. Prvního tam budeme čekat v pondělí 12. 7. ráno, stavět budeme v neděli večer.
  • Pro ročník 2020 pak budeme stavět i druhý cíl pro trasu 2020 mil. Ten bude umístěn v klasickém cíli lichých ročníků ve Skalné. Podrobnosti zatím nejsou moc přesné, ale hrubý odhad je, že stavba bude v neděli 19. 7.

FOTO / Video

  • Samozřejmě ze závodu vznikají rozsáhlé fotogalerie a film. Máme pár stálých spolupracovníků, kteří zajišťují oficiální galerie, ale výstupů není nikdy dost. Čili, pokud máte chuť a možnosti, lze se do této činnosti zapojit. Dostanete podklady, mapy, dohodneme se na formátech výstupů.

Řidič / majitel vozu

  • Na trase máme týmy fotografů a kameramanů, které je potřeba přesouvat podél trati dle vývoje závodu. Ten se mění ze dne na den, stejně jako důležité události, které se monitorují. Obvykle se vyráží do menšího či většího terénu, dost často se na trase i nocuje. Pokud máte vhodné terénní auto a chcete zažít trochu dobrodružství, rádi vás zapojíme do práce, dáme itinerář, povolenky ke vjezdům na trať a posadíme do auta bandu s foťákem nebo kamerou…

Pokud máte chuť se zapojit, neváhejte a vyplňte prosím formulář.

ODKAZ na formulář ZDE

Vzhledem k tomu, že i o práci dobrovolníka je velký zájem, je počet míst limitovaný. Přece jenom je to závod bez zajištění a není žádoucí, aby lidí kolem trati bylo více než závodníků. Proto vás budeme kontaktovat cca do měsíce od vyplnění formuláře s informací, zda vaši nabídku využijeme, nebo ne. Samozřejmě platí, kdo dřív……