Adam Bobrik přijíždí do cíle hned ráno v devět. Jeho rodiče a bratr už jsou tady. Roztahují transparent BOBOR ZAPNI MOTOR. Hned začalo vřelé vítání, táta vytahuje slivovičku (výbornou!), mamka bábovku a 4 rukávy štrúdlu (taky výborné). Máma Bobriková mě žádá […]

SMS od závodníků, fotogalerie z daného dne a zprávy od organizátorů naleznete v celém článku.

Mezi záložkami PRŮBĚH, SMS OD ZÁVODNÍKŮ a FOTOGALERIE se posunujete pomocí šipek na konci tohoto řádku.

Průběh – zprávy od organizátorů

Adam Bobrik přijíždí do cíle hned ráno v devět. Jeho rodiče a bratr už jsou tady. Roztahují transparent BOBOR ZAPNI MOTOR. Hned začalo vřelé vítání, táta vytahuje slivovičku (výbornou!), mamka bábovku a 4 rukávy štrúdlu (taky výborné). Máma Bobriková mě žádá o autogram do mé knihy o extrémech, která způsobila start Adama v 1000miles. Na oplátku já od ní dostávám knihu s věnováním o tatranských nosičích.

Adam si sedá a nadšeně vypráví příhody z trasy. Hned na začátku ho chytly zuby. Musel v Děčíně na pohotovost, rentgen a nějaký zákrok. Dostal pilulky a pokračoval dál. Zuby ho prý nebolely, jen když šlapal, tak šlapal furt. V „pětistovce“ ho pak bolelo úplně všechno. Někdo mu tam poradil, ať jede dál, že to přejde. Adam jel a přešlo to. Doma na Slovensku ho trápilo jílovité bláto. O něm včera finisher Tonda Valeš, který má keramickou firmu prohlásil, že přestane kupovat drahou keramickou hmotu z Německa a bude používat tenhle extra lepivej sajrajt.

Adam objel brody stejně jako ti před ním. Zdálo se mu, že je velký proud a díky kalnosti nebylo možné odhadnout hloubku.

Trávíme v cíli s Adamem a jeho rodinou velice příjemný čas. Táta nenechává slivovičku zahálet a máma všechny pobízí ke konzumování napečených dobrot. Stejně jako mi děkuje za zážitky Adam, děkují mi i jeho rodiče, že také pro ně to bylo intenzivních 16 dnů a i přes veškerý stres a strach, si to užili. Pak se loučí a odjíždí směr Košice.

Pak se chystá k odjezdu i další včerejší závodník Petr Jedlička. Ještě žádá o samolepky 1000miles. Prý jimi zaplatil nocleh na nádražíčku. Chtěl paní výpravčí přenocování a občerstvení zaplatit. Nechtěla peníze, chtěla samolepku 1000miles. Tahle značka má větší hodnotu než Eura.

Po 15. hodině protínají cílovou pásku dva mílaři Michael Dedinský a Martin Čuba. Michael hned po zastavení upřímně prohlásil: „Tak tohle mi bude chybět!!! Chce se mi smát i brečet!“ a pak dodal celý od bláta: „Poprvé jsem dostal za svoje peníze víc, než jsem chtěl!“

Kluci dali oba brody. Prý byly v pohodě. Je potřeba jen zvolit správné místo. Stačí pár metrů vedle a už to nejde. Z brodu ale tahali kola na provaze. Ocenili, že je předepsaný v povinné výbavě. Do Michaela v noci naboural do obličeje netopýr. Michael ho dokonce olízl. Prý je nepříjemně chlupatý.

Martin a Michael byli přímí účastníci noční srážky Štefana se srnkou. Byla jedna hromada – na zemi kopající srnka, na ní strachy křičící Štefan, na nich kolo. Vystresovaná srnka se nakonec vymotala a utekla, vystresovaný, poškrábaný a pokopaný Štefan v šoku se zvedal. Na zemi zůstalo nepojízdné kolo. Druhý den se doplahočil do servisu, aby mu vrak zpojízdnili. Při téhle příhodě jsem si vzpomněl, jak tu někdo vyprávěl, že kamarád po mílích reklamoval nejmenovaný rám s doživotní zárukou a nechal na něm samolepku 1000miles. Přišla mu odpověď, že rám mu nezreklamují, že kolo není určené pro tento závod. Míle si prostě budují svoji pověst a věhlas.

Před sedmou večer přijel nečekaně Zdeněk Michálek. Podle odpočtů z včerejšího večerního hlášení polohy jsme ho čekali až zítra dopoledne. Poslední dva dny ale pršelo už málo a dnes dokonce svítilo po dlouhých zamračených dnech slunce, tak denní porce všech závodníků opět o něco narostla a celé pole mílařů zrychlilo. Zdeněk byl oproti předloňsku na pětistovce o den rychlejší, po F500 ale začalo pršet a bahnité cesty ho naopak zpozdily o několik dní. Zdeněk si opláchl kolo, sebe a sedl si s námi do přístřešku. Před přístřešek přilétl poštovní holub s číslem na noze, vlezl do přístřešku a došel až ke Zdeňkovi, pak si sedl na stůl a kouká na něj. Děláme si legraci, že tu čeká, aby po něm poslal do kanceláře poslední sms-ku.

Těsně před 21. hodinou vidíme čelovky a k cíli se blíží šťastní Luboš Sluka a Radim Sopůšek. I oni mi děkují za skvěle strávených 16 dnů. Je až divné, že mi nikdo nenadává. To, co ale padalo na mou adresu na trase, se radši moc neptám. Teď už je vše zapomenuto. V hlavách už je jen nadšení, že to dali.

V půl desáté večer dorazil ještě Radim Červinka a hned hlásí, že slovenské bláto bylo super. Aspoň se prý nenudil. Brody už byly úplně v pohodě, nejhůř do půlky stehen.

Z F1000 Honza Kopka

SMS od závodníků

9 Michael Dedinský (1682.40 km, 17:25:12, P7M9E8): aha ja nenapsal 🙂 je to doma 51 pozice cas 15:10. Dekuju vsem za fantastickou podporu, hlavne rodine,fanouskum,kamaradum ze zavodu Pepovi,Stefanovi,Ferkovi ale i nahodnym pomocnikum kolem trati za noclehy a jidlo,vsem za kazdodenni pridel zprav plnych nadeji hnalo me to a dohnalo az do cile. Dekuju!

67 Ondřej Sopůšek (1682.40 km, 21:32:36, P9M9E8): A je to! Diky vsem za podporu 🙂

93 Lubomír Sluka (1682.40 km, 21:19:19, P9M9E9): v cíli, ja su tak šťastný

142 Radim Červinka (1682.40 km, 22:08:38, P8M9E8): Jsem tu! Díky všem za vše, bylo to, a stále je, krásné 🙂 jdu si dát cílové pivo …

148 Zdenek Michálek (1682.40 km, 20:51:14, P8M9E2): je to za mnou,diky vsem kteri mi drzeli palce,pomohlo to .je to hezky pocit byt v cili. 🙂

67 Ondřej Sopůšek (1668.85 km, 19:56:23, P9M9E9): Valime k Sedlici, snad stihnem zabrzdit.. 🙂

93 Lubomír Sluka (1668.85 km, 19:58:47, P5M9E5): za chvíli v cíli

142 Radim Červinka (1659.81 km, 19:55:12, P8M9E8): od rana sviti slunicko po vcerejsim nocnim blativem a mokrem dojezdu doplneneho defektem zadn?ho kola pri tlaceni jilem v 11 vecer je to nadhera. Cesty jsou suche a rychle brody relativne melke, cesta utika na mile nezvykle rychle ….a co je na tom vsem nejlepsi? Do cile je to uz jen maly kousek 🙂 Jeeeeedu!

151 Zdeněk Sedláček (1603.98 km, 19:42:53, P5M8E4): Dneska super. Pri volnejsim tempu jsem nasel ztracene sily. Koleno prestalo pichat. 2x se koupal. Vysvitlo slunicko a peclive jsem dodrzoval pitny rezim, takze se v pivnicach i neco dozvedel. Tesim se na nocni jizdu na stopku a zitra cil.

115 Anna Őrsi (1500.08 km, 19:51:31, P7M9E1):

133 Martin Kolář (1460.80 km, 19:30:42, P5M6E6): Jsem asi 3 km pred Slovinkami, potreboval bych dnes dojet aspon do Margecan, ale uvidim, jak to bude kopcovate. Jinak to dnes celkem slo, teda az na dopoledni pakarnu na Kozim kameni… Nechci to zakriknout, ale bylo dnes hezky, snad to jeste vydrzi…

136 Karel Kratochvíl (1412.54 km, 20:16:46, P5M7E6): Pekny vyhled z Koz vrsku. Dneska dojedu do Sp.n.vsi.Zitra dale. Drzte mi palce zatim to slape.

41 Paweł Kraczmar (1392.07 km, 18:25:02, P6M7E8): Siedze na kopcu Kozi Kamen i zastanawiam sie jaki jest w tym sens zeby na taka gore rower wpychac. Zjechac pewnie tez sie nie da. Jedyne co to malin sobie pojadlem. Ide (jade?) bo zimno. Dzisiaj pewnie noc w lesie, bo nic tu nie ma.

124 Jan Vlasák (1340.75 km, 18:54:40, P7M7E4): problem-vikla se zadni kolo. Zrejme loziska kaput. V Hradku nestiham otevrene servisy. Zatim jedu.

123 Sláva Morávek (1339.98 km, 20:21:10, P9M9E9): Zdarec fanclube. Pomalu ale s jistotou se hrabu do cile. Dnes konečně bez deště. Dopoledne byly ještě mista mokra kluzna a nebezpečna. Většinou na vrcholcich a tam kde fungovala lesni technika. Jinak za Liptovem už sucho vše krasně sjizdný minimalni viděni kola z kopce. Dnes jsem vypral velké pradlo a jel obvesenej jak stan v Himalajich. Musel jsem to vyprat kvůli medvědům. Jirka Kolbaba na přednašce řikal ze medvěd cejti zdechlinu na 28km. Tak Vam všem děkuji za ty palce a zdvižený pacinky s naramkama. Když je tak hezky tak ještě kousek popojedu. Sportu zdar milar Slava Moravek

5 Grzegorz Leśniak (1327.53 km, 21:38:25, P9M9E9): samopoczucie dobre, rower ok. Wreszcie po dwoch dniach spania na dworze nocleg pod dachem wraz z prysznicem, rewelka. Jutro znowu jedziemy dalej. Pozdrawiam Grzegorz

1 Petr Ozogán (1275.10 km, 19:03:46, P7M7E7): Kupodivu, letos ta Krizna sla na kole docela rychle. Tesim se uz do cile, nevim jen, kdy to stihnu. P7M7E7

53 Pavol Hlaváč (1219.39 km, 19:25:36, P9M9E9): Dnes konecne bez technickych problemov, pocasie super, vystup na Maguru som si uzil 😀 Stale dohanam Ozogana 😀 majte sa

140 Vít Semenec (1192.90 km, 19:19:25, P7M7E8): Dnes jsem se dvakrat potkal s 144, uzival si krasne clenite hrebenovky, ale kilometru tim moc neukrojil. Na loukach je zde spouta lucnich koniku, kteri narozdil od jine haveti nekousou :/ Pocasi nam jiz preje, takto se jde paradne.

144 Zdeněk Martínek (1190.83 km, 18:09:39, P5M5E6):

117 Marie Jehličková (1168.33 km, 19:57:02, P8M8E7): Dnes jsem úspěšně složila zkoušku z lepení duše,kdyz projíždějící pán mi říká-je to vám nepomůžu …já to neumímjen ještě ty brzdy mi dělají starost! Při brzdění řvou jak vlak, přijíždějící do stanice

66 Stanislav Zárybnický (1095.51 km, 22:01:02, P8M8E8):

154 Aleš Procházka + Václav Fišer (734.59 km, 18:08:25, P8M8E9): Nejruznejsi vzkazy pro Vasa,to je uzasny motor,ani se nestaci divit kolik lidi to sleduje.Diky za nej.Stale se divite jak je mozne vsude tandem dostat?Odpoved,nezmari,a stale stejna,Bo Mile !!!


Zprávy došlé během dne:

140 Vít Semenec (1144.03 km, 07:29:36, P6M7E7): – opustim CP3 a kracim dale

4 Adam Bobrik (1682.40 km, 10:56:47, P0M9E9): Z ciela dakujem vsetkym co mi pomohli po ceste, fandili mi pri trati, poslali mi sms, mysleli na mna a boli na trati stale so mnou… Inak 1681km bez defektu ci inych technickych problemov. Navrat do civilizacie bude asi tazky. VDAKA VSETKYM

140 Vít Semenec (1167.60 km, 12:57:22, P7M8E4): Prave jsem se zde potkal se 144. To je tak prijemny, vymena zazitku i trablu 🙂

151 Zdeněk Sedláček (1565.44 km, 14:43:25, P5M8E4): Jelikoz dneska nestiham zakaz Poloniny, zvolnil jsem. Zacalo mi to bavit. A v hospodach se da promluvit se zajimavymi lidmi.

74 Martin Čuba (1682.40 km, 16:04:26, P7M8E8): JSME V CILI!!! Jim a jim a jim a nikam dal nemusim.


Vysvětlivky:

P9M9E9 – stavy závodníka na nejvyšší možné úrovni
P = Physical condition / fyzický stav
M = Mental condition / psychický stav
E = Equipment condition / stav vybavení
Každý stav může nabývat hodnot 0–9, kdy 0 je nejhorší (the worst condition) a 9 nejlepší (the best condition)

Fotogalerie