A tak nastal 14. den a co byste řekli? Prší!! Už jsme se ale trochu báli, nedělní ráno bylo jako malované a sluníčko se na nás z nebe smálo, byl to však výsměch… Ale na druhou stranu, mohli jsme si vysušit navlhlé věci, což ale byla práce naprosto zbytečná, protože úderem 15. hodiny a po uplynutí přesně dvou týdnů od startu se z Ukrajiny přihnala bouřka, jakou člověk nerad tráví mimo zděné objekty. Velmi silný déšť doprovázel ještě silnější vítr a pro zpestření se tu a tam spustila smršť krup. Ale co, toto už nás nemůže rozhodit, natož závodníky na trati 😉

Jako že nekecáme: https://www.teraz.sk/slovensko/po-prietrzi-mracien-zasahuju-hasici/481511-clanok.html

Ale postupně. Čtrnáctý den patřívá rozhodně k těm nejsilnějším co do počtu dojezdů, ne však letos. Zatímco loni se třináctkou na začátku svého cílového času bylo 16 závodníků, letos budou 3!

O dojezdu Rudy Halbicha jsme psali už včera. Nedlouho po něm se očekával příjezd borce původem z Ostravska (mělo nás to varovat), ovšem jeho postup byl podezřele pomalý. Podle trackerů se k cíli sunul rychlostí max 3 až 5 km za hodinu. Situaci nám částečně osvětlili rodiče, kteří s ním byli v kontaktu a podle všeho jel už nějaký čas na prázdném zadním kole. Do cíle se tak dostal až po deváté večer. No a co k němu napsat….Ivan Andraško se rozhodl použít trochu specifické palivo, ačkoli nebyl první, kdo Míle takto pojal. Ono když je zima, nabízí se rum třeba do čaje, nebo panáčka na zahřátí, ale do košíku na kolo se hodí spíš voda nebo jonťák. Ivan to zkusil po svém, do cíle dojel (došel) a tím bychom tuto kapitolu mohli nechat uzavřenou!

Večer jsme v cílovém prostoru měli velkou návštěvu, na rekreaci v Nové Sedlici je velká skupina členů Klubu Slovenských turistů, kteří spravují chatu Baske, jedno z ikonických míst ve Strážovských vrších. Přinesli stylově lahvinku pálenky a čekali s námi právě na Ivana Andraška, pamatovali si ho z návštěvy na chatě. Kladli nám na srdce, že rozhodně můžeme na Baske udělat výjimku ze zákazu, že spát je kde v bezpečí a rádi každého mílaře pohostí. Aspoň prý od nich nemusíte tak spěchat… Tak to tedy zvážíme 😉

Nedělní dopoledne bylo v poklidném duchu, sluníčko nad hlavou, žádný Mílař v dohlednu, velmi netypický obrázek čtrnáctého dne závodu… Pak se ale začalo smrákat a tušili jsme, že to zase bude stát za to. Do toho dojížděl do cíle Honza Weiser, který bojoval o čas pod 14 dnů a zároveň se snažil vidět bouřku zpod střechy s pocitem dokončené práce. Oboje se povedlo o cca 10 minut a tak jsme smršť nad Sedlicí sledovali s Honzou v přístřešku s panáčkem Becherovky 🙂 Honza svou premiéru zhodnotil celkem lakonicky: „bylo to pěkný, ale znám i lepší způsob, jak trávit dovolenou“. Patřil k těm náhradníkům, kteří dostali svou šanci až na začátku května, ale neváhal a chtěl to vyzkoušet. Zajímavostí je, že Honza jel Míle v sandálech (byť s SPD), ale v cíli to nehodnotil jako dobrý nápad 🙂

Jen co skončila smršť z nebe, přivalila se na nás smršť z trati! Už za hranicí 14 dnů nám do cíle dorazila hned čtveřice závodníků ve složení Josef Mikulín, Martin Hvězda, Jarda Křivský a Stanislav Kazda. A kluci pustili emoce ven hned pod obloukem, radost z dobře vykonané práce byla znát! Každý má s Mílemi jinou zkušenost, Standa je nováčkem a na narážku na nutnost zkusit druhý směr se rozhodně netvářil ačkoli si to prý náramně užil. Jen potvrdil to, že teprve za půlkou to začalo být „to pravé“. Mimochodem, Standa je umělecký kovář, jsme s ním už od registrace v kontaktu a „něco se chystá“… 😉
Martin Hvězda si naopak „celé Míle“ tímto dokončil a byl spokojený, ačkoli letošní žluté tričko bude určitě ve skříni o poličku výš 🙂
Pepa Mikulín i Jarda Křivský už doma mají bílé tričko, ale až letos si na Afterparty přijdou pro žluté. Zajímavostí u Jardy je, že jel na gravel biku. Zpětně to hodnotí jako dobrý nápad, jen ve sjezdech trochu ztrácel, na pevných cestách (a že jich letos bylo) naopak měl výhodu. Trochu problém byl, že před půlkou sjel plášť natolik, že musel řešit nový a nesehnal lepší, než hladký. Takže celé Slovensko vlastně klouzal a doklouzal do cíle na 24. místě 🙂

Zatímco sepisujeme report a stříháme video, čekáme netrpělivě na další vrchol letošního ročníku, a totiž příjezd tandemu. Ráno byli kluci dokonce první na trati a vypadalo to na příjezd snad dopoledne, ale postupně se propadali. Díky Facebooku víme proč, jedou totiž bez zadní brzdy (což na stroji o odhadované váze 180 kg není úplně ideální) a navíc bez přehazovačky, takže si z toho udělali single speed. Jak to dopadne uvidíme v zítřejším reportu 🙂

PS: a teď malý test, jestli to vůbec někdo čte 🙂 Právě nám došel plyn uprostřed vaření polévky! Co si budeme povídat, jet 80 km do Humenného pro kartuši se nám moc nechce, tak kdybyste se náhodou někdo chystali pro svého svěřence do cíle, byli bychom vám za jednu vděční 🙂 Systém Campingaz (push and click)

Video z cíle najdete ZDE

Fotogalerii dnešních dojezdů ZDE

Průjezdy CP1CP2CP3, Cíl

 

SMS od závodníků

Kombinace P9M8E9 v SMS vyjadřuje stav závodníka. P = fyzický (physical),
M = psychický (mental), E = stav vybavení (equipment),
0 = nejhorší, 9 = nejlepší.

Aktuálně řešíme výpadek serveru u poskytovatele SMS brány, snad bude brzy v pořádku. SMS od závodníků příjmá, ale nezobrazuje. 

1. Kuthan 131

2. Prchlík 105 P4M7E6 by me zajimalo, jakej povel dostali nahore? Milari: aby neuschli, 7x denne zalejt. Nebo vickrat?

3. Roško 051 P7M7E6 ahoj. V Spiskej je burka uz asi 1hod. ostavame dnes tu. Kozy kamen bol v pohode oproti Magure. Pozdravujem rodinu, do prace DATACOMP a aj do ASBISU. Pa

3. Horák 116

5. Hauer 038

6. Kříž 162 P8M7E7X7 jdu hledat spaní, vypadá to ještě na déšť ( spaní už mám a taky zase leje)

7. Chuchma ml. 242 P9M9E9

7. Chuchma st. 042 P9M9E9 Krizna pohode, zato nizké Tatry masakr. Nekteré vymoly mely pres 2 metry. Pro nas skoro o 2 hodiny pomalejsi, nez predloni. Ted prvni teplé jidlo a zkusime jeste kousek dal. Ale Vysoke Tatry jsou v desti, snad to sem nedorazi…

9. Ozogán 001 P9M9E9 dnes byl bezva den, cíl stále v nedohlednu.

10. Horsák 124

11. Maďar 148 P0M0E0

12. Gondžalová 145 P1M3E8 ze zakazu pryc, bahno, bourka, tretry se rozpadaji, je to fakt vzruso

12. Rumler 058 P7M6E7 Bahno, bahno, bahno,… . Dnes prespani v Cavoji a zitra pres Maguru.

12. Buchta 087 P9M9E9 díky chalanum na Baske

15. Štěpánek 093

16. Kutschka 019 P9M9E8 Udoli Olesenky. Velky dik za vcerejsi vrelé prijeti a servis v obci Skala manzelum Viesnerovym a Jardovi Pavelkovi nasi ultraironmanové ikone, kterého jsem mel tu cest vcera poznat.
Jarda mi prisel 3km naproti a jeste mi chtel vzit batoh… Uz se tesim na pokec o tve kariere ve tvem uzasném penzionu.

17. Beneš 110 P8M5E8 NOVY HRADEK.POCASI PRADELNA…VCERA SPRCHA A POSTEL -PO TYDNU. LESNI CESTY SAME BLATO,DO KOPCE KLOUZU JEDNOU,Z KOPCE DVAKRAT,KOPCE NESJIZDNE,O HUBU…PSYCHIKU VYLEPSUJI ZACINAJICI PEVNUSTKY -DOBRA KULTURA NECO PRECIST.

 

130 Josef Mikulin (1669.64 km, 07:39:04): P8M8E8 konečně cíl

102 Tomáš Vopálenský (1669.64 km, 19:25:01): P5M5E5 Jsem v cili a jsem za to rad. To jak byly letosni mile tezke snad nejde sdelit. Dneska jsem poprve videl jak vypada jeste rostouci houba v lese ze spodu. To kdyz jsem uz asi po pate upadnul v mori blata usty k zemi. Dopoledne jsem se jeste snazil drzet rovnovahu, odpolende uz jsem padal schvalne abych si aspon chvilku odpocinul. Kdyz nad tim tak premyslim, asi se mi stejne bude po tech uplynulych 14ti dnech trosku styskat. Diky moc Jenikovi a vsem co nas podporovali!

180 Jan Kašpar (1669.64 km, 19:25:04): P1M1E7 FINISH! Co rict, dokazali jsme to; pres vsechny fyzicke,psychicke i technicke potize (treba defekt 25 km pred cilem). Velke diky vsem podporovatelum! Diky tejpe na koleni,diky niz jsem dojel. Diky vsem dobrym lidem po ceste,kteri nam pomohli! A velke diky partakovi,ktery me dotlacil az do cile! A diky organizatorum a lidem na CP… Zazitek nepredas, takze jestli chcete vedet, jake to bylo, zajedte si to!

23 Martin + Antonín Bulíček + Kulda (1669.64 km, 20:24:51): P9M9E9 donesli jsme pozůstatky Drtikola do cile. Bylo nám s tebou chvilkami i docela dobre kamaráde… Tandemaci

3 Martin Hvězda (1669.64 km, 16:31:03): P9M9E9 Konecne cil!! Tam a z5 splneno. Diky vsem za podporu a poradatelum za super praci.

90 Jaroslav Křivský (1669.64 km, 16:31:20): P9M9E4 Ja i kolo jsme to zvladli, jsme v cili