Krize na Flájském plavebním kanálu

Jirka Kašpar jedoucí ve skvělém tempu je odhodlán pokořit rekord a prolomit hranici 8 dnů. Na Nordkapu ve Šluknovském výběžku spal 5 hodin, snad nejvíc za celou trasu. Odtud má plán jet nonstop až do cíle, tedy 319 km. Poprvé za celou dobu závodu ho Honza Kopka zastihuje v krizi na technicky náročné stezce podél Flájského plavebního kanálu, což je jedna z nejstarších technických vodních památek v ČR. Jirku odtamtud čeká ještě zhruba 170 km do cíle.

Z CP3 odjížděl na druhém místě Luboš Seidl a zhruba hodinu po něm Martin Olejník. To je minimální rozdíl a oba to nutí jet pořád naplno.

Martin Palásek a Vladan Moravec jedou už ze Slovenska pořád spolu, z CP3 vyjížděli na 4.–5. místě. Před nimi 11 hodin nikdo, za nimi 4 hodiny nikdo. Můžou jet klidněji. Jsou opravdu nerozluční, když dnes Martin řešil prasklý drát, Vladan na něj 2 hodiny počkal.

Na CP2 se dnes sešla veselá skupina 19 bikerů, kteří chtějí využít pohostinnosti Františkova až do rána. Jens Bochmann kvůli zlomenému rámu skončil v cíli pětistovky.

CP1 dnes svůj provoz ukončilo.

Mnoho závodníků je nyní v Orlických horách. Bývalý Mílař Mirek Hůlka a jeho rodina tam v Českých Petrovicích dělají Mílařům pomyšlení. Servis kola, jídlo, nocleh. Mezi návštěvníky byla i Michala Laifertová a jak sama říká, překonala díky této zastávce zatím svou nejhorší krizi. Krátce poté se ji přihodil pád do smrduté bahenní louže. V nasáklých cyklokraťasech být prostě nemohla a tak si z tílka udělala sukni a Polsko před Broumovským výběžkem šla pěšky. Snad ji nově nabytá sebedůvěra neopustí.

Dva borce při řešení nepohodlných treter napadla stejná věc – uříznout si u bot paty. František Valeš teď při chůzi do kopce musí mít „nohy do pěstí“, aby mu boty nevypadly. Petr Žemlička se svěřil, že puchýře na patách  jsou vyřešeny, bohužel se mu teď z pantoflí dělají puchýře na chodidlech.

Z centrály Jana Novotná